BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 30, 2010

C.U.A.I

tensen betul minggu ni..tibe2 kepala serabut.bukan pasal assignment tertunggak ke,masalah rumahtangga ke,oh bukan bukan...aku pun xtau la knape ngan diri aku ni. rase macam makin kronik drive skill aku.aduhai.sebab aku cuai ke? hm..tadi aku bawak kete sambil pintu blakang terbukak,slamat xde kete lain.dan aku cepat perasan..wakaka..kadang2 aku geli hati ngan diri sendiri. menda kecik pun cuai.mungkin aku dah tutup tapi xrapat pintunye,.tu yang terbukak balik.

hujung minggu pun tensen.orang yang xsepatutnye muncul dah,nk muncul lg dan mengganggu ketenteraman kami.sibuk je.dah orang xmau kawan sudala bah. malas nak amik tau pasal ko dah.wat sakit ati buat ape.pegi lah sana kawan orang lain.tu pun kalau ade orang nk kawan ngn ko.hahahaha. mane boleh pakse2 kalau dah xsuka..waaargh

abg ajak pegi jalan2 tapi aku macam malas je.yela bulan puasa ni..xlarat pulak kang nak masak petang. pastu kitorang pun tido jela. semalam ade la kuar pegi pasar..tapi ntah ade program ape dekat ngn pasar tu,jalan pun jam.kena U-turn. pas kitorang siap beli ikan dan sayur2 untuk masak sampai jumaat ni, nak balik la cadangnye.pastu teringat plak nak beli krpopok amplang ngan kuih cincin untuk mak mertua dan mak sendiri. mase aku tengah pilih2 tu,nampak ramai orang xpuasa minum air kelapa.uish, memang terliur betul. semalam cuaca sangatla panas.sampai aku ngn abg pakai payung sebab xtahan. pastu aku beli 2 biji kelapa.nak minum pas berbuka nanti. dugaan bulan pose.

mase jalan tengah sesak tu,abg pun bwk la kete slow2 je. tibe2 rase dentuman kat belakang kete.rupenye ade orang langgar dari belakang! adeh,dugaan lagi..kitorang pun parking kete kat tepi.orang tu mintak maaf dan salam abg.diorang pun bincang2 la.kete die teruk ckit la..bumper gugur,lampu pecah..kete kitorang cuma kemek ckit..pastu abg pun xsure harga cemana..pastu die bayar kat abg rm50. kire settle la.pastu bila kitorang pegi kedai tanya harga ketuk balik campur cat,kedai kate rm250 sebab cat kete kitorang mahal.aduhai! suda kena bah!
mungkin abg blur mase tu..aku ty gak kat abg mase dalama kete,nape mintak murah sgt..abg ckp kecian..lgpun abg xpenah ketuk kete..dan lagipun jalan jam sesangat.xblh berpikir ngan baik.pastu abg cakap lagi,aku pun bawak kete teruk..nanti takut aku plak yang langgar orang,orang mintak macam2..yelah,arini ari kite.esok sape tau?

Kat sini aku nak bagi tips berguna kat korang bila kita dilanggar camtu:

1. servay dulu harga aksesori kete anda awal-awal.contohnye kalau nk ketuk,cat, tayar pecah,cermin..dll. So bila ade orang langgar, senang nak mintak ganti rugi.kalau korang yang langgar pun,at least korang xkena tipu. kadang orang suka mintak lebih!
2.cuba sedaya-upaya hafal flat kete pesalah tu.takut die lari..naya! haha
3.bincanglah secara berhemah! tunjukkan yang korang orang terpelajar
4. kalau xtau harga,ajak die pegi workshop,baiki kete korang dan suruh die bayar.
5.pastikan lesen memandu dan roadtax kete idup.
6. kalau diorang tu melawan,report je polis.dan pastikan anda yang tak bersalah..haha

nanti aku cuba pikir tips yang sesuai lagi..pastu aku update..selamat mencuba!

0 comments: