BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, September 7, 2009

Ku TemuI Cinta TerindAh



haha, tajuk cam gempak je..biase la kan..org tgh d lamun cinta..hehe
sebenarnye smlm aku baru je selesai amik kursus kawin ngn housemate (mas,miena,n imah)..
bestla jgk walaupun letih giler ngn jadual ceramah2 yg agak padat.

antara yg dibincangkan tentang akhlak,Fiqh ibadah, hubungan dalam keluarga, perkahwinan n prosedur, pengurusan kewangann masa, komunikasi, pengurusan stress,kesihatan,talak n cerai,..dll.

ustaz2 semua dari JAIP. best gk ceramah diorg..maklum la berpengalaman.hehe. tp letih giler sbb ceramah bertalu2..pastu rehat 1/2jam je (ade ke patut). aku da tersandar2 dah ble msuk je jam yg ke 2..diorg pun same gak la.gilir2 tido. selamat ustaz xkisah.

ptg ahad plak ade ujian penilaian..aku dpat jwab hampir semua sbb soalannye senang2 je..basic.
alhamdulillah.dapat gak sijil kawin yg aku idam2kan dari semester yg lepas2 tp asyk bz je bile nk amik kursus ni.

neway,bile dah amik kursus ni,ramai org kate, "dah blh kawin dah"," da layak la 2" n mcm2 lagi la..aku pun pikir camtu dulu..tp ble pikir2 balik,ssh gak kawin ni.pastu baru sedar byk lagi yg perlu di baiki..terutamanye pasal agame la.aku ingat lg,ade ke patut, bile ustaz ty brape sifat harus bagi Allah? sume org dalam satu dewan 2 xingat termasuk aku..hampeh betul la,ade jawab 8,ade jwab 3,ade yg jawab "xpenah dengar pun ustaz kt skola dulu".bakal2 cikgu 2. =)..aku ingt nak jwab 5,tp simpan dlm hati dulu.huhu..jwapannye 1 je.

tu r,mcm2 karenah..

Shukri dah amik kursus kawen ni kt kuitho dulu..senang sikit ble da nk kawen nnt..hehe.tp papepun kene byk blaja lagi.bkn senang nak dirikan masjid n nak smbg generasi islam akhir zaman..
sm0ga kite dilimpahkan rahmat dariNya dan dipermudahkan urusan..salam.. =)

nk berbuke dah.. masak masak masak

kt sini ade la sekeping gmbr mase ceramah semlm.
tgkla pe'el kami

0 comments: