BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 1, 2010

kalau nk jadi baik bukan susah Haikal =)

haha! berjaya jugak aku jinak kan student yg sngt em..nakal ni =)
ni mase ari last aku practikal kt SMKSS aritu. name die haikal,student form 1 kelas 2nd last..
nakalnye cemana? blh tercabut tekak cikgu2 SMKSS.
aku xngajar kelas ni tapi kadang2 dapat relief. tensen tul bile masuk kelas ni..pantang aku toleh depan mesti ade yang cabut lari ikut pintu belakang termasuk la si gemuk ni
So, memandangkan ari isnin depannya (16mei) adalah hari guru, aku pun suh sorg budak g beli kertas wane wani kat koop..then aku bahagikan sorang2..au suh wat kad hari guru untuk cikgu favarot diorang..haha.
misi aku berjaya sebab ramai yang berminat wat..ciap kaler2 lagi tu,potong2,hias kasi cantik.
termasuk la si gemuk ni.die wat depan meja aku. aku pun mula la pancing die..sambil die wa kad tu aku tanya la pasal family,kwan2,merempit bla bla bla... die ni rupenye byk probs kt umah,,tu yg wat hal kt skolah
die ni lagipun kuat merempit kat taman aku petang2. blh gugur jantung klu time tu aku tgh sidai kain.
pastu die merayu-rayu suh aku tunggu hari guru ari isnin 16 mei tu. dia kate nk bg present..teddy bear besar.
dia cakap
"xsangka cikgu ni peramah dan baik..ingatkan garang sebab tu saya xsuke duk dalam kelas"
haha...tapi aku kne balik gk hari sabtu sebab akak aku yg amik.
tapi ape yg aku blajar dari kejadian diatas,byk yg aku kena baiki sebelum jadi cikgu sebenar..yg paling penting cara nk takcle students. besela,byk students lg byk ragam..sabar K cikgu2! hehe..
for Haikal,ubahla perangai kamu! kamu actually budak baik cume kamu yg perlu ade momentum besar untuk mengubahnya! =)

0 comments: