BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 1, 2011

cikgu baru belajar

da lame xmenulis. xsangka ade jugak yang tau pasal aku..hihi..thanx raihana coz msih ambil tau mngenai cikgu.terharu.

sekarang da masuk 3 bulan ngajar kt skolah baru. dah tukar jadual baru. skrg kena ngaja math ngn sc pulak.xde dah pjk,civik ngn fizik. civik n fizik,em mcam lebih kurang je dua tajuk subjek tu tapi xde yg lebih xde yg kurang pun.huhu.yg pasti xsama.

bila ngajar sains, kelas aku ajar student golongan pertgahan jugak la.tpi kategori skolah bandar.

student: ticer,wrong spelling! ticer is it correct? ticer, no s' la..
tier: thanx u ( dalam hati sumpah seranah sbb aku ngaja sains bukan BI.time ckgu Bi ajar xde pulak ko terer sgt.hmm).

time ajar math pulak,

student: ticer, btul ka 4x20 = 200?
ticer: ?????

ape kaitan dialog di atas? hm, 2 la yg aku alami setakat 3 bulan ni. student lg pentingkan BI dr subjek sebenar.tapi bila cek buku diorang xde la btul sgt grammar diorang.suka nk complaint ckgu-cikgi.

kadang-kadang aku rindu student yg aku penah aku ajar dulu..sekola kg.anak murid kg yg tau hormat guru. bukan yg merendahkan guru. walaupun diorang anak org kaya, tpi kekayaan bukan warisan, miskin bukan halangan..

1 comments:

Mai said...

rse nk menangis sy bce :')
rindu kt cikgu!!!!